onsdag 31 december 2014

Minirecension - En julsaga

Titel: En julsaga
Originalets titel: A Cristmas Carol
Författare: Charles Dickens
Serie: -
Språk: Svenska
Förlag: Modernista (Tack för boken!)
Sidor: 93

Handling: Ebenezer Scrooge är en snål och elak man som efter att blivit hemsökt av tre stycken spöken under julen inser det goda i livet och ändras.

Omdöme: Den här boken var nog lite för svår för mig med språket och själva grejen med att det är en klassiker (jag har väldigt svårt för klassiker) men om man bortser från det så gillade jag verkligen själva storyn och så var det verkligen kul att äntligen få läsa något av Charles Dickens. :)

Betyg: 6/10. Jag rekommenderar den.
Länkar: Bokus, Aldlibris och Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.