söndag 28 december 2014

Recension - Rädda mig inte

Ignorera dålig bild, har ingen bättre bild
och har lånat ut boken till en kompis.
Titel: Rädda mig inte!
Originalets titel: Unravel me

Författare: Tahereh Mafi
Serie: Juliette #2
Språk: Svenska
Förlag: Ponto Pocket
Sidor: 399

Spoiler-varning angående tidigare böcker i serien!

Handling: Juliette har flytt till den underjordiska basen Omega Point. Det är en bas där det finns andra som henne, andra med gåvor även om ingen av dem har en lika smärtsam gåva som Juliette själv. På Omega Point måste Juliette lära sig kontrollera sin gåva så hon är förberedd inför kriget som väntar. Kriget mellan rebellerna och Warner och de andra som styr. Warner som vill ha Juliette mer än han vill ha något annat.

Karaktärer: Efter att läst Falla sönder så slutade jag helt vara team Adam och gick istället över till team Warner även om han är "ond". Och i den här boken bara växer mitt hat för Adam. Samtidigt som jag börjar ogilla Juliette. Men jag gillar på något sätt att jag ogillar henne så det är nog meningen att man ska göra det. :P Men asså Warner! Jag älskar Warner! <333 Och tycker så synd om honom! :(

Tankar om boken: Den här boken började väldigt seg och det hände egentligen inget för än ungefär vid mitten av boken även om den riktiga spänningen kom först i slutet. Och när det väl blev spännande då blev det spännande! Avslöjanden och stora händelser är att vänta en bit in i boken. Tahereh Mafis språk håller sig även här väldigt bra och den här, precis som den första boken är väldigt exakt och även lite sensuell i sina beskrivningar.

Betyg: 8/10.
Jag rekommenderar den till tåliga personer som gillade fösta boken.

Fler böcker i samma serie:
#2 Rädda mig inte!
#3 Sätt mig i brand!

Länkar: Du hittar den t.ex. här: Bokus, Adlibris och Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.