fredag 12 december 2014

Minirecension - Falla sönder, Bryta sönder

Titel: Falla sönder
Originalets titel: Destroy me
Författare: Tahereh Mafi

Serie: Juliette #1, 5
Språk: Svenska
Originalets språk: Engelska
Förlag: B Wahlströms
Sidor: 82

Handling: Falla sönder är novellen som utspelar sig ur Warners synvinkel. Vad hände egentligen efter att Juliette sköt honom för att sedan rymma? Och varför är Warner så besatt av Juliette?

Omdöme: Jag tyckte att den här novellen var väldigt bra och att den framförallt var väldigt givande. Jag gick från att hata Warner till att älska honom. Man får verkligen en inblick i hur han känner och hur han haft det och man förstår verkligen varför han är så besatt av Juliette. En novell som jag verkligen rekommenderar att man läser.

Betyg: 8/10.
Länkar: Rör mig inte-facebooksida där man kan ladda ner boken gratis som e-bok.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Titel: Bryta sönder
Originalets titel: Fracture me
Författare: Tahereh Mafi
Serie: Juliette #2.5
Språk: Svenska
Originalets språk: Engelska
Förlag: B Wahlströms
Sidor: 52

Handling: Bryta sönder är novellen som utspelar sig ur Adams synvinkel. Adam var den ende som kunde röra Juliette utan att dö, och deras förälskelse hade inget stopp. Så var det tills Warner kom och la sig i vilket helt plötsligt gjorde allting väldigt komplicerat. Allt är kaos, och Adam vet inte vad han ska göra.

Omdöme: Efter att läst den här novellen förändrades min syn på Adam ganska mycket, vilket gjorde novellen väldigt givande. Ur Adams synvinkel fick man dessutom se situationen som är i slutet av rädda mig inte på ett litet annorlunda sätt. Den var i sig inte så spännande då man redan hade fått läsa det fast ur Juliettes synvinkel. Men trots det tycker jag ändå att man borde läsa den här novellen bara för att få den här nya synen på Adam.

Betyg: 7/10.
Länkar: Rör mig inte-facebooksida där man kan ladda ner boken gratis som e-bok.

3 kommentarer:

  1. Hej! Vart köpte du dessa böcker?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa böcker går tyvärr inte att köpa men som du kanske kan se så lämnade jag en länk i recensionerna till deras facebook-sida där man gratis kan ladda ner dem som e-böcker.

      Radera
  2. Dom har inte kvar Facebook sidan.. Finns de någon möjlighet att du kan skicka dom till mig?

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.