måndag 29 december 2014

Minirecension - Jag är Zlatan Ibrahimović

Titel: Jag är Zlatan Ibrahimović
Originalets titel: Jag är Zlatan Ibrahimović
Författare: David Lagercrantz, (Zlatan Ibrahimović)
Serie: -
Språk: Svenska
Förlag: Albert Bonniers förlag
Sidor: 342

Handling: Zlatans egen berättelse om sin uppväxt och hur han gick från att vara en kille som stal cyklar, hade ett hemskt humör och inga pengar till att vara en av världens bästa fotbollsspelare.

Omdöme: Den här boken överträffade verkligen mina förväntningar. Egentligen var det inte planerat att jag skulle läsa den här utan jag skulle ladda ner den från biblioteket till min lillebror så han skulle läsa den. När jag laddat ner den så råkade jag dock att läsa första sidan och var sen helt fast. Allt om hans barndom och början av karriären var så intressant och fängslande. Den vart dock ganska mycket tråkigare mot slutet då det kändes väldigt upprepade. Han kom till en ny klubb. Något hände. Han fick byta klubb. Och så började allt om igen. Men trots det så var det ändå ett bra avslut på boken och i sin helhet var den väldigt bra. Jag skulle säga att även om man inte är så fotbollsintresserad så borde man ändå läsa åtminstone den första delen bara för att kunna sätta sig in i hur svårt det faktiskt är att bli en av världens bästa fotbollsspelare men hur man med bara rätt motivering och rätt folk omkring sig kan bli riktigt bra, vilken bakgrund man än har. En annan sak som jag verkligen gillar med den är att David Lagercrantz har verkligen skrivit den som om det är Zlatan som berättar. När man läser så kan man verkligen höra Zlatans röst säga allt som står i boken för det är verkligen så han skulle berättat det.

Betyg: 7/10. Skulle vela sätta högre eftersom början var så sjukt bra och hade nog gjort det om det inte varit för att den blir tråkig och lite enformig i slutet.

Länkar: Du hittar den t.ex. här: Bokus, Adlibris och Cdon.

2 kommentarer:

  1. Jag blev också ganska överraskad över hur bra den faktiskt var, även om den blev lite tjatig mot slutet. Och visst hörde man Zlatan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att vi håller med varandra :) :P

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.