onsdag 30 juli 2014

Den författare vars flest böcker jag har

Fick den här ideén på att lista de fem författare som jag har flest böcker av när jag var inne på nån blogg och de hade gjort Top Ten Tuesday. Som den här veckan handlade om just det. Men eftersom jag av någon anldning inte orkade göra tio och länka en massa och hålla på som man behöver göra när man gör en tag så tänkte jag att jag gör min egna lilla femma. ^.^

Jag kom dock fram till av att av alla böcker jag äger, som är mina och som står i min bokhylla så är det fyra författare som jag har tre böcker var av och sex författare som jag har två böcker var av. Men sen har jag dessutom två e-böcker av en författare som jag även har två fysiska böcker av. Och det är Tahereh Mafi.
  1. Tahereh Mafi - 4 böcker
  2. Lisa bjärbo, Cassandra Clare, Suzanne Collins, Mats Strandberg/Sara Bergmark Elfgren - 3 böcker
Fem stycken författare. :)

För övrigt, de författarna som jag har två böcker var av är:
  • John Green
  • Nina Lacour
  • David Levithan
  • Marie Lu
  • Lauren Oliver
  • Veronica Roth
Ja, min bokhylla är ännu inte så stor men den växer och växer och är mycket större sen jag skaffa bloggen.
Innan bloggen hade jag en hylla i min bokhylla bara för böcker, även om jag bara använde mig av halva
hyllan. :3 Nu har jag två fulla hyllor plus
typ fem böcker på en egen hylla. 
Min bokhylla                   
             (Alla böcker i bokhyllan är inte mina,
en del har jag lånat av t.ex. min syster.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.