söndag 19 januari 2014

Bokrecension - Eld

Eld
Engelsk titel: Fire
Skriven av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
633 sidor

Vill varna för att även den här boken var det ett tag sedan jag läste.

De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse.

Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.

Den här boken är då andra boken i Engelforstrilogin och man bör ha läst Cirkeln innan man läser Eld. Eld uppföljs av Nyckeln. Det finns även ett seriealbum som handlar både innan Cirkeln, mellan Cirkeln och Eld och efter Eld.

Den här boken är precis som Cirkeln så himla fantastisk på så många sätt. Allt så gott som i den är så bra. Vet inte vad jag riktig ska säga...

Karaktärerna fortsätter vara utvecklade. Man får lära känna dem ännu mer i Eld än vad man fick göra i Cirkeln. Framför allt så börjar man förstå dem ännu mer. Jag gillar verkligen den här iden med att ha flera huvudpersoner och få hoppa mellan deras perspektiv. Det är så roligt att läsa då.

Jag gillar även hur det väs in nya personer i böckerna. Men att det känns inte som om det är något efter på hitt, utan det känns verkligen som om det varit tanken under hela tiden.

Har du inte läst Engelforstrilogin så är det ett måste!

Boken får av mig 9/10. LÄS DEN!!!! :P

Andra böcker i samma serie:
#1 Cirkeln
#2 Eld
#2,5 Berättelser från Engelsfors
#3 Nyckeln

Du hittar den t.ex. här: Bokus, Bokia, Adlibris, Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.