söndag 17 maj 2015

Nya böcker #14

Nu har jag återigen fått lite nya böcker, och jag vill bara säga att även om jag för tillfället inte hinner läsa så mycket så är det ändå väldigt kul att jag får böckerna så jag kan läsa dem sedan när jag har lite mer tid vilket borde vara om typ 2 veckor. Kan ni fatta att sommaren är så nära? Och ändå regnade det och var under 10 grader idag (i Stockholm i alla fall). Längtar verkligen till sommaren! Men aja tillbaka till nu och tillbaka till de nya böckerna. :)

 Enklav, av Ann Aguirre
Tack modernista för boken, den låter riktigt spännande även om jag egentligen inte hört så mycket om den!

Ett folk utan land, av Melina Marchetta 
Tack Gilla böcker för den här! Ska bli kul att läsa en till Melina Marchetta! Väldigt fint omslag dessutom. :)

Huset mittemot, av Alex Haridi
Tack Bonnier för den här boken, den här boken verkar riktigt bra! Ska försöka hinna läsa den till bokträffen. :P

 Sista riket, av Brandon Sanderson
Tack Modernista jag har hört så mycket bra om den här boken och ser verkligen fram emot att läsa den!

Stjärnstenen, av Jo Salmson
Tack Bonner för den här, även den ska jag försöka läsa till bokträffen.

The Fault in Our Stars
Äntligen har jag köpt den! Självklart så har jag läst den jag har bara inte ägt den så när jag var på en supermysig bokaffär i San Fransisco nu här för en vecka sedan så passade jag på att köpa den. :D

 The Heir, av Kiera Cass
När jag såg att den här hade kommit ut var jag bara tvungen att köpa den även om jag bara läst första boken hittills. Dock läste jag om boken och upptäckte värsta spoilern så ett tips njut bara av det vackra omslaget men läs inget! :P

Sätt mig i brand, av Tahereh Mafi
Även denna kände jag mig tvungen att köpa när jag såg att den kommit ut, har ju läst de tidigare två böckerna och verkligen älskat dem så det här är en efterlängtad bok. Måste bara påpeka det gudomliga omslaget också! ;)

Vit som snö, av Salla Simukka
Tack Rabén & Sjögren för den här boken, även om jag inte älskade första boken så gillade jag den ändå så ska bli kul att läsa fortsättningen!

När jag ändå har ett inlägg på gång här så tänkte jag passa på och fråga om det är någon av er som blivit inbjudna till bonniers bokträff och som ska komma på den? Det vore verkligen kul att få träffa någon/några av er så om ni ska dit så skriv i kommentarerna eller skicka ett mejl till bokintresse(at)gmail.com. :)

4 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt bokhav! Bara aningens avundsjuk. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jo alltid kul med nya böcker ^.^ :3 :)

      Radera
  2. Ja men nu så! Du kunde ju inte komma till den förra bokträffen, men den här gången kan vi kanske ses? Haha :) Om du ska till Bonnier Carlsen på måndag så vore det jättetrevligt om vi kanske kunde träffas en stund innan och kanske gå dit tillsammans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore jätte trevligt att ses! Jag vet dock inte riktigt när jag kan vara där och så vidare men vi kanske kan höras mer via mejl? :)

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.