lördag 17 december 2016

Hundraettåringen - En fortsättning på en filmatiserad bok

Den 25 december har filmen Hundraettåringen som smet från notan och försvann biopremiär. Det är en fortsättning på filmen Hundraåringen som klättrade ut genom fönstret och försvann som kom samma datum, den 25 december men 2013. Den i sin tur är baserad på Jonas Jonassons bok med samma namn.


Jag tycker att det är väldigt kul att de gör en fortsättning av Hundraåringen då jag verkligen gillade både boken och filmen. De två skiljde sig en del från varandra men det var faktisk inget som jag, ovanligt nog, störde mig på. Istället blev det faktiskt roligare att se filmen när jag redan hade läst ut boken eftersom jag då kunde jämföra de två olika. Så även om vissa tycker att det är lite underligt att göra en fortsättning när Jonas Jonasson inte har skrivit någon bok som berättar historien vidare så tycker jag ändå att det ska bli riktigt kul att se den.

Min recension på Hundraåringen hittar ni HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.