lördag 12 december 2015

Recension - Outtalat

Titel:Outtalat
Originalets titel: Unspoken
Författare: Sarah Rees Brennan
Serie: The Lynburn Legacy #1
Språk: Svenska
Förlag: Modernista (Tack för boken!)
Sidor: 333


Handling: Kami Glass har alltid varit en outsider och hennes bästa kompis är rösten hon hör i sitt huvud, alla tror att hon inbillar sig. Men snart är rösten i Kamis huvud inte det enda konstiga som händer i staden, det hörs skrik från skogen och familjen som tidigare styrde staden är tillbaka efter många år.


Karaktärer: Alla karaktärer är unika på sina egna sätt och jag gillar dem skarpt. Huvudpersonen Kami kan jag känna igen mig väldigt mycket i och jag gillar hur hon hanterar vissa situationer. Min favoritkaraktär i boken är ändå Angela, Kamis riktiga kompis, hon är så norchalant och bidrar med en humor till den annars spännande och seriösa boken.


Tankar om boken: Shit vad bra den här boken var. Redan från första sidan var jag fast i handlingen och ville ha svar på mina frågor. Under bokens gång fick jag svar på några frågor samtidigt som jag fick nya frågor, det hela i en perfekt balans för att få mig att vilja läsa vidare. Alla karaktärerna är unika och jag gillar dem starkt. Det enda jag såg lite som ett minus var att boken gick lite för snabbt från att knappt vara övernaturlig alls till att helt plötsligt vara väldigt övernaturlig, vilket jag ändå tyckte var lite synd för jag gillade den som "naturlig". Jag lyckades trots allt strunta i det eftersom slutet var så himla spännande! Nu ser jag framemot att läsa nästa del. :)


Betyg: 8/10.
En riktigt bra bok för alla som gillar övernaturliga böcker, en stark rekommendation.


Fler böcker i samma serie:
#1 Outtalat #2 Untold #3 Unmade

2 kommentarer:

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.