söndag 7 juni 2015

Nya böcker #15

Förra veckan var verkligen bokig (och stressig precis som denna), jag har fått en massa nya böcker plus att jag varit på en bokträff och en releasefest. Och jag som typ aldrig brukar lämna huset vanligtvis. :P Hur som helst så är det faktiskt bara ett recensions ex, de andra är böcker som jag fått i goodiebags från de här två eventen. Men självklart kommer jag att läsa och recensera de ändå. :)

Den blomstertid nu kommer, av Marie Chantal Long
Recensions ex från Opal bokförlag. Tack så mycket. :)

 De tysta stegen bakom, av Jonna Björnstjerna
En av böckerna som följde med i goodiebagen från bokträffen hos Bonnier i måndags. Tack så mycket.

Efter Alaska, av John Green
Denna bok följde också med i måndags, dock har jag ju redan läst den på engelska men alltid kul att ha i bokhyllan och kanske låna ut till någon kompis. Min recension hittar ni HÄR.

Endgame, av James Frey
Jag har faktiskt kollat en hel del på den här boken och funderat på att köpa den men aldrig gjort det så väldigt kul att jag nu kan få läsa den ändå.

Fallna änglars stad, av Cassandra Clare
Äntligen! Äntligen, äntligen, äntligen! Jag har längtat så mycket efter den här boken med tanke på att det var  ganska så länge sedan jag läste ut bok 3. Ska bli riktigt kul att läsa den här boken och få komma in i shadowhunters värld igen.

Maze runner i dödens stad, av James Dashner
Tredje och sista boken i Maze Runner serien. Jag gillade första boken ganska mycket men har dock inte tagit mig för att läsa andra boken än, även om jag ser fram emot att läsa den.

Mörkrets demoner, av Kami Garcia
Jag brukar ju egentligen inte vara så förtjust i de här sorters böckerna men den här låter faktiskt inte så hemsk och ska absolut ge den ett försök.

Ringar på svart vatten, av Gull Åkerblom
Jag har faktiskt inte så bra koll på vad den här boken handlar om men omslaget ser väldigt lockande ut i alla fall. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.