tisdag 2 juni 2015

Bloggstafett

I och med bokträffen som var måndagen förra veckan (som jag har väntat med att blogga om) så anordnas det en bloggstafett. Jag fick äran att vara första dagen och känner mig då självklart jättestolt över att jag sitter och skriver det här inlägget på min mobil vid kl 23.

Hur som helst går stafetten ut på att man ska prata om de två böckerna som bokträffen handlade om nämligen Huset mittemot, av Alex Haridi och Stjärnsten, av Jo Salmson. Jag hade tyvärr inte hunnit läsa klart någon av de två böckerna till bokträffen men jag hade börjar på de båda och jag kände direkt när det gäller de båda att det var böcker jag skulle gilla.

Nu har jag Huset mittemot i knät, jag har nämligen bara några få sidor kvar som jag hade tänkt läsa klart när jag skrivit det här inlägget. :P

När det kommer till själva bokträffen så måste jag bara berömma både alla på Bonnier som anordna det hela men även författarna Alex och Jo som lyckades så bra med kvällen. Det var verkligen lyckat och jag ville verkligen inte gå därifrån vilket kanske märktes när jag stod kvar och prata med författarna ganska långt efter att det slutat. Jag tycker även att det var riktigt kul att få träffa andra bokbloggare och även om jag var yngst där (hehe) så kände jag mig verkligen inte ett dugg utanför.

Jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga förutom att ni borde läsa de båda böckerna och (om ni får något tillfälle till) träffa de två fantastiska författarna bakom böckerna.

Imorgon är det Anna på Sagan om sagornas tur att skriva ett inlägg i denna bloggstafett så alla får ta och kolla in hennes blogg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.