tisdag 2 september 2014

Day 13 - Your favorite writer

http://www.freeallimages.com/j-k-rowling/
Det finns många författare som jag verkligen gillar, och det kommer att bli omöjligt att bara välja en så därför blir det flera.

För några år sedan så läste jag typ inget annat än Harry Potter böckerna. Jag var totalförtjust. Så självklart är jag ett fan av J.K. Rowling. Jag älskar hur verkligt allt är i hennes värld är så verkligt trots att den är så olik den värld vi är vana vid. Jag gillar även att det är en tydlig röd tråd genom böckerna som verkligen binder ihop början med slut.

Nu de senaste åren så har jag läst ganska mycket och med väldigt stor variation på författare. Men det är ändå två författare som jag fastnat lite extra vid. John Green och David Levithan. När det gäller John Green så kan man ju inte annat än älska hans språk, hans beskrivningar är målande och tankarna är som tagna ur en tonårings huvud. Det som jag gillar med David Levithan är hur han alltid lyckas väva in personer som är gay. Det är även intressant hur han möter de ämnet på ett naturligt sätt. Sen har han ju självklart bra böcker utöver det också, precis som John Green, men det är de saker som utmärker dem.
http://www.penguin.com/static/packages/us/yreaders/books4boys/featauthors_davidleviathan.php

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.