tisdag 28 januari 2014

Bokrecension - Berättelser från Engelsfors

Berättelser från Engelsfors
Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren, Kim W. Andersson, Karl Johnsson och Lina Neidestam.
112 sidor

Det här är alltså en seriealbum i Engelsforstrilogin. Den utspelar sig både innan Cirkeln, mellan Cirkeln och Eld och mellan Eld och Nyckeln. Man bör alltså ha läst Cirkeln och Eld innan man läser den här.

Det här seriealbumet består av några små berättelser där man får följa med i saker som tas upp i böckerna men som man inte riktigt får följa med. Man får även smygtittar från Nyckeln.

Den här var så spännande att läsa de där månaderna när man väntade på att Nyckeln skulle komma ut. Man vart så intresserad och ville veta vad som skulle hända i Nyckeln.

Jag gillade tyvärr inte att den var så kort, jag tyckte att den kunde ha varit längre, jag bläddrade igenom den på bara typ en halvtimme liksom. Det kändes som att med tanke på vad den kostade även om den inte är så dyr längre så var den ganska dyr när den kom, så var det nästan lite slöseri med pengar. Men bara nästan! Den var ändå ett måste. Vad skulle man annars göra de där månaderna när man väntade på att Nyckeln skulle släppas, nu när den har släppts är det ju inte riktigt samma sak.

Men jag tycker att man nog borde läsa den här ändå trots den dåliga kritiken. I alla fall om man vill veta lite bakgrundsfakta om Engelsfors och de som bor där.

Seriealbumet får av mig 8/10. Hade den varit längre så hade den fått högre betyg.

Andra böcker i samma serie:
#2,5 Berättelser från Engelsfors

Du hittar den t.ex. här: Bokus, Bokia, Adlibris, Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.