tisdag 27 december 2016

Vinnare av Goodreads Choice Awards 2016

Nu har det årliga Goodreads Choice Awards gott av stapeln igen och nedanstående är vinnare för varje en av kategorierna. De jag tyckte var mest intressanta var förstås Ungdomsböckerna, även om jag själv inte läst någon av dem. Men jag ser det istället som tips till böcker att läsa. Förutom ungdomsböckerna så tyckte jag dessutom att det var väldigt kul att Harry Potter och Det Fördömda Barnet vann kategorin "Fantasy". Vilken dessutom är den enda av dessa böcker som jag faktiskt har läst. Har ni läst någon av dessa böcker och vill rekommendera dem? Eller tyckte ni att det var fel bok som vann inom någon kategori? Skriv i kommentarerna! ☺

Kategorier:


Skönlitteratur

Truly Madly Guilty


Mysterium & Thriller

End of Watch (Bill Hodges Trilogy, #3)


Historisk skönlitteratur

The Underground Railroad


Fantasy

Harry Potter and the Cursed Child - Parts One and Two (Harry Potter, #8)


Romantik

It Ends with Us


Science Fiction

Morning Star (Red Rising, #3)


Skräck

The Fireman


Humor

The Girl with the Lower Back Tattoo


Facklitteratur

Hamilton: The Revolution


Memoarer & Biografier

When Breath Becomes Air


Historia & Biografi

Leonard: My Fifty-Year Friendship with a Remarkable Man


Forskning & Teknologi

Are We Smart Enough to Know How Smart Animals Are?


Mat & Kokböcker

Cravings: Recipes for All the Food You Want to Eat


Serier


.

Poesi

The Princess Saves Herself in this One

.

Debut Goodreads Författare



Ungdoms skönlitteratur

Salt to the Sea


Ungdoms Fantasy

A Court of Mist and Fury (A Court of Thorns and Roses, #2)


Tonåring/barnbok

The Hidden Oracle (The Trials of Apollo, #1)


Bilderböcker

The Thank You Book (Elephant & Piggie, #25)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.