söndag 23 augusti 2015

Tag: Har du läst...?

Nu sitter jag här mitt i natten och kan inte sova och kom då på att jag blev taggad av Vilma på Dolas bokblogg att göra den här taggen, tack så mycket :) <3, medan jag var utomlands. Så varför inte göra de nu? (Taggen är skapad av Sandra.)

Har du läst...

...en bok med snö på omslaget?
Let it snow av John Green, Lauren Myracle och Maureen Johnson

...en bok som handlar om krig?
Boktjuven av Markus Zusak utspelar sig under andra världskriget...

...en bok som är skriven av en finsk författare?
Röd som blod av Salla Simukka, jag har märkt att i princip alla svarar den här boken på den här frågan. :P

...en bok som är över 800 sidor?
Harry Potter och fenixorden av J.K. Rowling

...en bok som har ett spöke som huvudkaraktär/har en stor roll?
Den enda jag kan komma på är Jag ger dig solen, av Jandy Nelson, som jag läser just nu, där har Noah och Junes farmor en ganska stor roll och hon är ju spöke...

...en bok där någon av huvudkaraktärerna äger en affär?
Cinder (i Cinder av Marissa Meyer) äger kanske inte en affär men hon äger en verkstad... Det gills va...?

...en bok där någon av huvudkaraktärerna är fruktansvärt rik?
Prins Maxon i The Selection är ju ganska rik... :3

...en bok som handlar mycket om djur?
Ehh... Kan inte komma på någon...

...en bok vars titel innehåller ordet "En"?
En bit av mig fattas av David Levithan.

...en bok som utspelar sig på hösten?
Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren utspelar sig under ett helt skolår med start på hösten.

...en bok som knappt innehåller några glada inslag?
Det var ett tag sedan jag läste Kära ingen av Berlie Dothery men jag har för mig att den var ganska ledsam.

...en bok som handlar om bröllop?
The Selection handlar om hur prins Maxon ska hitta någon att gifta sig med.

...en bok som handlar om häxor?
Harry Potter räknas va?

...en bok som utspelar sig på en ö?
En ö i havet av Annika Thor.

...en bok som har en karaktär som du kan känna igen dig i?
Det finns så många karaktärer som jag känner igen mig i men de senaste böckerna jag läst med en karaktär jag kunde känna igen mig väldigt mycket i var Auden i Mycket mer än så (Sarah Dessen) och Eleanor i Eleanor & Park (Rainbow Rowell), jag känner igen mig i Eleanor mer på hennes beteende än hennes bakgrund (ville bara tydlig göra det för att slippa missförstånd).

...en bok som utspelar sig i rymden?
Enders spel av Orson Scott Card.

...en bok som det finns ett mycket gammalt hus i?
Herrgården i Outtalat av Sarah Rees Brennan är ganska gammal.

...en bok som handlar om en bokhandel?
Kan inte komma på någon.

...en bok som i titeln innehåller något av de fyra elementen? (eld, vatten, luft, jord)
Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

De flesta har (som vanligt) redan gjort den här taggen och om de inte har gjort den har de säkert redan blivit taggade i den ändå men jag gör ett försök och taggar:
Teresa, Klara och Amanda.

6 kommentarer:

  1. Sv: JAAAA ANMÄL DIG! Jag har faktidkt redan anmält mig hehe ... hoppas vi båda ryms med nu! Och antagligen kommer jag vara där på fredag också, så då kan vi absolut försöka ses!😁❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag anmält mig! Ja hoppas det finns platser kvar! Jag tycker verkligen du ska vara där på fredag haha vill helst inte gå runt ensam och vad jag vet så är det ingen annan som ska dit på fredag. Om du kommer på fredag är du med på bokträffen som bland annat Opal anordnar, snälla. :) Hahaha vi ses där 😊❤

      Radera
    2. Åh vad roligt! Jag kommer högst antagligen vara där på fredag med :D vet dock inte om jag kan gå på den där bloggträffen, för jag har ju inte anmält mig eller något och inte heller fått någon info - hittar heller inget någonstans? Japp sees :) <3

      Radera
    3. Jag skulle kunna skicka infon till dig om du vill då kan du försöka att anmäla dig. Vore kul att ha någon att gå med. ☺ Ses ��❤

      Radera
    4. Ja skicka den gärna för vill ju gärna komma och förstår om det känns "tryggare" att veta att dit kommer någon man känner till😊💕(känner ju samma haha🙈)

      Radera
    5. Jag vidarebefordrar mejlet på en gång! 😃❤

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.