måndag 23 februari 2015

Vinnaren av tävlingen

Äntligen är det lov! Som jag har längtat! Även om mitt lov fortfarande kommer att var fyllt med plugg så är det ganska skönt att få en paus från att behöva gå upp klockan sex och vara i skolan hela dagen. Tanken är väl även att jag ska kunna lägga en del tid på min läsning.

Men nu till det inlägget egentligen handlar om. Vinnaren av tävlingen. Totalt så var det 7 personer som var med i tävlingen och de fick tillsammans 49st lotter. För att lotta ut en vinnare så började jag med att skriva upp namnen (i en numrerad lista) på personerna antalet gånger som de hade lotter. (Se bild till höger. Där kan ni som var med i tävlingen även se hur många lotter ni fick.) Sedan så gick jag in på sidan random.org och skrev in minimum-tal 1 och max-tal 49 eftersom det fanns 49st lotter. Därefter tryckte jag på knappen Generate och sidan lottade ut numret 26.  (Se bild till vänster.)

Vinnaren är alltså...

Elin Bokslukaren (Länk till hennes blogg här)

Grattis! :D Jag kommer kontakta dig via mejl angående hur du får ditt signerade ex av Cirkeln.

Tack så mycket alla som var med! Och tack igen till Raben&Sjögren som sponsrade tävlingen. :)

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Tack för dina fina ord, det gläder mig jätte mycket. :)
    Nu finns din blogglänk på vänster sida på min blogg.

    http://bokcirkelnn.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och som du ser är även din blogglänk på vänster sida i min blogg. :)

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.