torsdag 26 juni 2014

Day 10 - Favorite classic book

Egentligen så har jag väl inte direkt någon vidare favoritbok inom genren klassiska böcker, just eftersom jag inte läser så många av dem. Men jag har en som jag faktiskt gillar, har dock inte läst hela men jag gillar den ändå. Det är Oliver Twist, skriven av Charles Dickens.

Jag vart förtjust i den först efter att jag till ett skolprojekt (som jag för övrigt fick A i) samlade information om Charles Dickens och för att sedan hålla en muntlig presentation om honom. Jag  hade tidigare hört om Oliver Twist men aldrig läst den. Nu läste jag delar av den på engelska och delar av den på svenska + att jag såg en riktigt bra filmatisering av den. Helt klart att rekomm
endera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.